Türkiye’de Psikanaliz Hakkında En Eski Metinler-I 1917-1928
Türkiye’de Psikanaliz Hakkında En Eski Metinler-I 1917-1928
Coşkun Taştan
"Freud'un psiholociyası hâl-i hazır-ı ilmide âlemşümul ehemmiyet kesbetmiş bir hareket-i ilmiyedir. Freud'un nokta-i nazarı verilen bu ehemmiyete layık olsa da olmasa da bunun memleketimizde şimdiye kadar olduğu gibi mühmel kalması caiz olamaz." - Mustafa Hayrullah, 1917
"İşte Freud'un nazariyesi... Son senelerde lehinde ve aleyhinde pek çok şeyler işittiğimiz Freudizme gerek teşhis ve gerek tedavi nokta-i nazarından biraz olsun kıymet vermemek istemeyiz." - Mazhar Osman, 1919
"En hâr Freuduların felsefeciler ve edebiyat mensubları, salon hakîmleri arasında bulundukları bariz bir müşahadedir. Arkaya itilmiş uzun ve pomadalı saçları, dar belli elbiseleri içinde kırıtarak hanımlara aşk ve isteri nazariyelerinden bahseden "panseksüalist" müteahhısların Freud tarafdarı olmaktan başka yapacakları yokdur" - İzzettin Şadan, 1925
İÇİNDEKİLER
ÖNSÖZ
Freud'un Psiholociyası Üzerine Tecrübe-i Tetebbuiye (1917)
Mustafa Hayrullah [Diker]
Freudizm: Tahlîl-i Rûhî (1919)
Mazhar Osman
Freud ve Psikanaliz (1921)
Münir Mazhar
Freud Mesleği (1922)
Hüseyin Galib
Freudizmin Sırr-ı Muvaffakiyeti (1925)
İzettin Şâdân
Terbiyede Yeni Bir Usûl: Psikanaliz (1926)
Hilmi Ziya
Yeni Fikir Muharrirlerinden Naci Fikret Bey Efendi'ye (1926)
Fahreddin Kerim
Freudizm Münasebetiyle (1926)
Naci Fikret
Din ve Cinsiyet (1926)
Naci Fikret
Psikanaliz ve Pan-Seksüalizm (1926)
Naci Fikret
Freudizm (1926)
Mustafa Şekib (Tunç)
Garbda Ruhiyat Cereyanları -I (1926)
Namdâr Rahmi
Garbda Ruhiyat Cereyanları -II (1926)
Namdâr Rahmi
Garbda Ruhiyat Cereyanları -III (1927)
Namdâr Rahmi
Din ve Cinsiyet 3 (1927)
Naci Fikret
Din ve Cinsiyet 4 (1927)
Naci Fikret
Freud (1927)
İbrahim Alaeddin Gövsa
Freudizme Dair Tedkikler (1927)
San. Fe
İctimaî Hayatda Cinsiyetin Rolü (1928)
Naci Fikret
Psikanaliz ve Ahlaki Terbiye (1928)
Eyüb Hamdi
SÖZLÜK
PSİKANALİZİN BAZI TEMEL KAVRAMLARININ OSMANLICA KARŞILIKLARI
YAZARLAR HAKKINDA